TOTUL
Expert
Moldova
Internet
Business Util Imobiliare Interviuri Electronică Tehnologie Internet

Iubire, răbdare, înţelegere cu ILTC

O zi de iarnă, ploaia ciobănească – este tabloul tipic al unei perioade de cumpănă dintre sezoane, la un mijloc de săptămână. Pe un astfel de timp vrei să stai în casă şi să te detaşezi de lumea înconjurătoare până vine primăvara. Însă lucrul mă aştepta – interviul cu Valentina Filonova, care în ultimele zece zile a fost oaspetele Centrului Internaţional de Limbi Moderne ILTC. Deşi, probabil, cuvântul „oaspete” nu va fi corect spus. Timp de două zile Valentina a desfăşurat un training pentru noii profesori ai ILTC cu privire la principiile metodei comunicative, iar apoi – seminarul cu privire la tehnica de instruire în grup a copiilor. Ştiind din timp despre aceasta, aşteptam să văd o doamnă sobră şi severă, dar am fost întâlnită de o fată carismatică şi senină. Uitându-mă la ea, cu greu puteam să-mi imaginez că dispune deja de o experienţă de cadru didactic de peste zece ani, şapte dintre care ea îndeplinea obligaţiile de coordonator pentru predarea în grupele de copii şi de director de studii la Centru de Instruire International House DNK din Dnepropetrovsk, Ucraina. În prezent, pe lângă obligaţiile sale, Valentina organizează cursuri de perfecţionare profesională pentru profesori şi împărtăşeşte experienţa sa cu colegi din diferite ţări.

- Valentina, care a fost scopul trainingului?


- Scopul principal a fost instruirea tinerilor profesori cu privire la principiile metodei comunicative. Despre cum trebuie să fie organizată o lecţie pentru a trezi interesul studenţilor şi a-i implica în procesul de desfăşurare a lecţiei. Doar în acest caz cuvintele şi construcţiile gramaticale nu vor rămâne doar o povară „grea”, ci vor fi utilizate pe larg în viaţa de zi cu zi.

- Este evident faptul că într-un interviu scurt este imposibil de a descrie întreaga metodă, dar, poate există vreun principiu de bază?

- Secretul de bază al metodei comunicative constă în schema de organizare a lecţiei. La începutul lecţiei studenţii lucrează cu materialul autentic, făcând exerciţii de înţelegere a textului. Apoi profesorul atrage atenţia studenţilor asupra componentelor gramaticale şi lexicale. La următoarele etape ale lecţiei studenţii îndeplinesc un şir de activităţi şi exerciţii de însuşire a acestui component. Treptat problemele devin mai „pe temă liberă” şi mai apropiate de situaţii reale din viaţă. Astfel, spre finalul lecţiei studenţii sunt gata să utilizeze şi în afara clasei structura însuşită. Un factor foarte important este faptul că studenţii comunică exclusiv în limba studiată. Aceasta le permite să se cufunde într-un mediu lingvistic şi se obişnuiască să gândească în limba străină.

- De care calităţi trebuie să dispună un profesor?


- Este foarte important ca un profesor să-i placă să predea. Profesorul trebuie să fie şi un pic psiholog: este nevoie de răbdare, tact, de a înţelege oamenii. Pe lângă aceasta el trebuie să aibă o satisfacţie de la profesia sa.

- Ce diferenţă există în predarea copiilor?
- Cu copiii este nevoie de încă mai multă dragoste şi răbdare. Profesorul grupei de copii, de asemenea, trebuie să fie echitabil şi consecvent, să-şi îndeplinească promisiunile şi să ştie cum să creeze o atmosferă prielnică de studii.

- Există careva diferenţe dintre metoda de predare în grupele de copii şi cele de adulţi?


- Principiile de predare şi schema de organizare a lecţiei sunt aceleaşi, doar că în grupele de copii se iau în considerare şi specificurile de vârstă.

- Aţi rămas satisfăcută de rezultatele trainingurilor?


- Desigur, în două zile nu le reuşeşti pe toate. Pe parcursul trainingului profesorii au făcut cunoştinţă cu elementele, iar a doua zi au demonstrat că au însuşit bine materialul. În două zile a fost expusă teoria metodei comunicative, am clarificat care sunt principiile: cum se planifică o lecţie, cum se prezintă materialul. Însă există o mulţime de teme minore care necesită o atenţie sporită. De exemplu, cum se oferă instrucţiunile, cum se corectează greşelile – am atins aceste subiecte, însă toate acestea necesită un studiu mai detaliat. Aşadar, la momentul de faţă, noi am atins scopul propus.

- Cu ce impresii aţi rămas în urma vizitei de lucru?

- Ştiţi, în pofida anotimpului nefast, care s-a prezentat din toate părţile, primirea care mi-a fost organizată la ILTC, s-a adeverit a fi una călduroasă şi cordială. Aici există un colectiv minunat, prietenos, care uneşte persoane ce într-adevăr tind spre perfecţionarea cunoştinţelor şi deprinderilor proprii. Era evident că am fost aşteptată, acest training a fost aşteptat şi lumea era dornică să înveţe ceva nou. Aceasta creează o plăcere dublă.

International Language Training Center

Chişinău, str. Petru Rareş, 43

Tel.: (+373 22) 29 29 88

GSM: (+373 22) 79 88 29 88

iltcmoldova@gmail.com

www.iltc.md


Adaugă în blog

Pentru a posta acest material, copiaţi codul de mai jos în blogul dvs.

Cod pentru publicare

Cum va arăta pe blog:

Totul.md
Iubire, răbdare, înţelegere cu ILTC
Iubire, răbdare, înţelegere cu ILTC
O zi de iarnă, ploaia ciobănească – este tabloul tipic al unei perioade de cumpănă dintre sezoane, la un mijloc de săptămână. Pe un astfel de timp vrei să stai...
22.02.2013

Alte articole de expert

Comentarii
Adaugă comentariu

Comentează

Vă rugăm introduceţi numele de utilizator (email) şi parola.
Dacă nu sunteţi încă înregistrat pe Totul.md, atunci ar trebui să vă înregistraţi-vă pe site.
Email-ul Dvs:
Parolă:
Comentariu
 
Totul Info
Studiază Totul
Tools
Alte Pagini

Trimite link unui prieten
ro
1