TOTUL
Apa: cît de multă e nevoie de a bea?
21.02.2012, 13:32
Noi avem constant nevoie de cantităţi mari de apă, indiferent de anotimp.

Dar apă nu este doar în băuturi, deci cît de multă e nevoie de a bea într-o curata-o zi? Un litru şi jumătate pe zi?
Această dogmă, sa infiltrat ferm în minţile oamenilor, datorită publicităţiilor în presă. Şi din cauză că o sticlă de apă conţine o un litru şi jumătate, şi mulţi cred că ar trebui să fie golită această sticla de zi cu zi.

Acest principiu a fost exprimată anul trecut de oamenii de stiinta de la Universitatea din Pennsylvania Statele Unite ale Americii. Ei spuneau mai mult decât, precum că un litru şi jumătate pe zi, e puţin fiindcă toxinele nu pot fi eliminate din corp de o aşa cantitate. Cu cît se bea mai mult, cu atît mai mult vor elimena rinichii, spun ei.

Ănsă, majoritatea oamenilor de ştiinţă cred că pe bună dreptate, necesitatea de lichid variază foarte mult de la o persoana la persoana. Aceasta depinde de consumul de energie, de alimentele ingerate, şi, desigur, de perioada sezonieră a anului.
Nevoia de un lichid într-un corp sănătos este de 1 ml. la o calorie epuizate.

Dacă consumăm pe zi 2000 de calorii, avem nevoie să bem 2 litri de lichid. Dar asta nu înseamnă că noi ar trebui sa bem 2 litri de apă curată, o bună parte a lichidelor necesare sunt aduse cu alimentele.
Toate alimentele contin lichide, cu excepţia zahărului şi a uleiurilor. Fructele şi legumele conţin până la 90% de lichid. Dacă vom mânca 300 de grame de fructe şi 500 de grame de legume, putem livra 700 ml de lichid corpului nostru. Iar dacă aceste legume consumate sunt sunt sub formă de supă aportul de lichid este şi mai mare. Lichid conţin şi alte produse: laptele - de la 50 la 80%, carnea şi peştele - de la 60 la 80%, există, lichide, în cantităţi mai mici, şi în pastele făinoase, orez şi alte cereale.

Astfel, este clar că vom consuma cu alimentele mîncate, în zi, mai mult de un litru de apă. Dacă adăugăm cafeaua sau ceaiul pe care-l bem dimineaţa, ne rămîne să bem nu mai mult de o jumatate de litru de apa pe zi pentru a reface necesităţile organismului.
Desigur, cantitatea de apă necesară poate creţte în mod dramatic în cazul în care vom transpira, sau dacă vom bea pre multă cafea, deoarece ea are un efect diuretic, adică vom merge mai des la toaletă.

Dar care este lichidul cel mai bun pentru corpul nostru?

- Preferaţi apă minerală, celei de la robinet. Apa de la robinet nu conţine minerale, şi, uneori e bogate în sărurile metalelor grele periculoase pentru noi. Pe cînd apă minerală este echilibrată în săruri şi minerale.
- În doze mici vinul rosu are un bun efect preventiv impotriva bolilor cardiovasculare, 6 păhare pe săptămână, nu aduc nici o dăună organismului.
- Daca sunteţi pe o dieta reduceţi dramatic cantitatea de de sare. Sarea contribuie la retenţia apei în ţesuturi şi ne face să bem mai mult, ceea ce este dăunător pentru sănătate.
- Toate băuturile aromatizate conţin zahăr pur şi ne aduc multe calorii, aşa că, dacă sunteţi în regim de slăbire, evitaţi-le.
- Satisfaceţi-vă nevoia de lichide cu ceaiul verde. El conţine flavonoide, antioxidanti în cantităţi mult mai mari decat ceaiul negru.
- Reţineţi că apa potabilă, nu vă poate ajuta să pierdeţi în greutate. Apa poate pe un timp cupa senzaţia de foame, dar dacă nu consumaţi proteine, apa este reţinută în ţesuturi şi, din contra, puteţi adăuga în greutate din cauza edemului.
- Sucurile proaspat stoarse sunt utile, dar cu moderatie. Cele mai multe sucuri sunt dulci şi foarte bogate in calorii.

Cea mai bună reglementare a lichidului o face organismul în sine, asa ca nu uitaţi, beţi, dacă doriţi, dacă vii sete şi renunţaţi atunci când nu doriţi să beţi. Această regulă poate fi aplicătă la orice lichid. Consumaţi apă pentru a fi sănătoşi!.

Ion Isac


Комментарии
2012-02-25T20:57:00+00:00
98
-82
Очень интересная статья.
Я много нового узнала.
Спасибо автору!
2012-03-20T22:28:00+00:00
96
-95
Foarte util.Multumim

Recomandăm
Pilates - antrenamente sigure pentru corp și spirit
Astăzi, pilates este o tendinţă populară şi chiar modernă în fitness. Citește
Reţete neobişnuite ale tinereţii
În toate colţurile planetei noastre se întâlnesc persoane, Citește
Vaccinul înpotriva cancerului - mit sau realitate?
Cancerul - este o mare problemă timp de multe decenii. Potrivit OMS, în Citește
Cum să ieşim din Postul Mare fără consecinţe?
Paştele se apropie, şi mulţi dintre noi sunt deja în prag de planificare Citește
Totul Info
Studiază Totul
Tools
Alte Pagini
Copyright © 2020 Totul.md. Toate drepturile Rezervate.

Trimite link unui prieten