TOTUL
Despre ce ne poate spune pulsul nostru
11.01.2010, 8:40
Antrenamentul cardio reprezintă una dintre cele mai eficiente programe de antrenament. Şi este destul de uşor de urmărit cât de benefic pentru organism este acesta - trebuie de controlat indicatorii pulsului.

Deci, despre ce ne poate spune pulsul nostru – să începem cu începutul. Chiar şi în timpul repaosului, pulsul nostru indică nivelul aptitudinilor fizice şi puterea muşchiului inimii – cu cât el este mai puternic cu atât mai puţin efort este necesar pentru a propulsa sângele, cu atât mai scăzut este pulsul. Dacă am măsură sistematic timp de 5 zile, pulsul imediat după trezire, putem deduce numărul mediu de bătăi pe minut. De asemenea, este foarte important de urmărit ritmul cardiac în timpul antrenamentelor.

Este destul de uşor de măsurat pulsul – pentru asta trebuie de atins mâna şi de numărat bătăile pe minut. Asta este uşor de realizat atunci când o persoană se află în stare de în repaus, dar în timpul antrenamentelor va fi necesar să le întrerupeţi şi să vă opriţi pentru a verifica pulsul – mulţi sportivi acordă preferinţă aparatelor ce măsoară pulsul, care arată frecvenţa cardiacă precisă în orice moment. Utilizarea acestui dispozitiv ajută să determinaţi rapid cât de corect antrenaţi sistemul cardiovascular în timpul exerciţiilor.

Valoarea maximă a frecvenţei cardiace reprezintă numărul de bătăi ale inimii, pe care le poate face pe minut. Aceasta este una dintre cele mai importante valori pentru orice atlet în ceea ce priveşte stabilirea intensităţii optime a antrenamentelor. Din păcate, singura cale de a determina cu exactitate această valoarea este parcurgerea unei examinări medicale aprofundate, dar există o formulă medie generală. Pentru femei: 226 - vârsta = rata maximă a bătăilor inimii (RMB) Pentru bărbaţi: 220 - vârsta = rata maximă a bătăilor inimii. De exemplu, dacă sunteţi o femeie cu vârsta de 25 de ani, rata maximă a bătăilor inimii va fi egală cu 226-25 = 201 bătăi pe minut. Ţineţi minte că eroarea acestei medii constituie 10-15 bătăi pe minut, şi este potrivită numai pentru adulţi.

Zonele de puls vor ajuta să evaluaţi intensitatea exerciţiilor. În fiecare zonă, în dependenţă de greutatea corporală a persoanei şi nivelul de pregătire a acesteia, pe parcursul antrenamentelor se consumă un număr diferit de calorii: 1 zona solicită 3 - 7 calorii pe minut, exerciţiile în zona 2 implică consumul a 7-12 kcal, Zona 3 - 12 -17 kcal, cea de-a 4-a zonă necesită 17-20 de calorii, şi zona 5 consumă mai mult de 20 kcal pe minut. Apropo, cu cât mai înalt este pulsul, cu atât mai multă energie provine din carbohidrați, cu cât mai scăzut - de la grăsimi. Şi, desigur, durata antrenamentelor depinde de zone: cu cât mai mare este pulsul, cu atât mai scurtă este durata exerciţiilor. De aici se poate constata cât de utile sunt plimbările pe jos prin parc, cu o durată de cel puţin 2-3 ore, iar cursurile în zone anaerobe sunt recomandate să dureze un interval de mai puţin de o oră.

Respectând aceste reguli simple, veţi putea evita traumele şi oboseala. Şi, cu toate că zonele de puls sunt convenţionale, fiecare persoană, în funcţie de nivelul de pregătire şi caracteristicile propriului organism le poate adapta după sine. Este important să reţineţi că acelaşi număr de bătăi ale inimii nu înseamnă aceeaşi presiune sau aceeaşi zonă de puls -: 160 bătăi pe minut pentru un tânăr atlet pot fi din zona Fitness, iar pentru un bărbat mai în vârstă – cea anaerobă.

Stabilind programul pulsului dumneavoastră în timpul antrenamentelor, puteţi afla cât de bine funcţionează inima dvs., puteţi monitoriza progresul şi eficienţa antrenamentelor cardio: cu cât mai puternică este inima, cu atât mai puţin timp este necesar după antrenament, pentru ca pulsul să revină la normal, şi cu atât mai scăzut va fi pulsul în timpul efectuării exerciţiilor.

Înţelegând cum funcționează inima dvs., veţi putea controla intensitatea antrenamentelor, cunoaşte capacităţile organismului dumneavoastră şi evita multe neplăceri.

 

Комментарии
Recomandăm
Alimentaţia sportivă: Creatina
Ce este creatina şi la ce foloseşte acest produs? Înainte de a răspunde Citește
Mike Tyson vine la Chişinău
Capitala Moldovei nu va avea parte de o luptă crîncenă în ring. Citește
Totul Info
Studiază Totul
Tools
Alte Pagini
Copyright © 2019 Totul.md. Toate drepturile Rezervate.

Trimite link unui prieten